Мастер академске студије физичка активност, здравље и терапија вежбањем

 

Мастер академске студије се организују из граничних области медицине и оспособљавају студенте који иницијално имају различите академске профиле да ефикасно комуницирају и раде у интердисциплинарном и мултидисциплинарном окружењу.

 

Мастер академске студије физичка активност, здравље и терапија вежбањем чине обавезни и изборни предмети са укупно 60 ЕСПБ. Скуп обавезних предмета је исти за све полазнике, а састоји се од 7 предмета са укупно 25 бодова ЕСПБ. После одслушаних обавезних предмета студенти се опредељују за 3 изборна предмета (укупно 15 бодова) од понуђених 22 предмета. Написани завршни рад носи 20 ЕСПБ, што заједно чини 60 ЕСПБ. Начин завршетка мастер академских студија физичка активност, здравље и терапија вежбањем је јавна одбрана рада.

 

Студијски програм пружа неопходна знања и вештине за анализу и унапређење улоге физичке активности и вежбања у очувању и унапређењу квалитета живота повезаног са редовним вежбањем, превенцијом и терапијом болести. На основу доказа из истраживања и добре паксе, развијају се вештине индивидуалног планирања, дозирања и контроле програма вежбања и његово спровођење кроз формирање и функционисање мултидисциплинарних тимова.

 

Методе извођења наставе укључују интерактивна презентације у којима се предавања одвијају уз постављање питања, активно учествовање студената, визуелна средства и штампане материјале. Студенти се укључују у едукативни процес и кроз дискусије у малим групама у којима активно размењују идеје, размишљања, постављају питања и добијају одговоре уз присуство наставника који потпомаже дискусију. Студије случаја служе за приказ реалних сценарија из области индивидуалног дозирања вежбања у здравстене намене и фокусирају се на специфичне теме и проблеме; студенти читају овакве студије случаја и потом реферишу након индивидуалног рада или рада у малим групама. "Brainstorming" ("вртлог идеја") у којем студенти наводе своје идеје, размишљања, схватања и дефиниције појединих појмова, повремено се користи са циљем да се стимулише њихова креативност и активно укључивање у процес наставе. Веома често се користи и техника номиналне групе ради постизања групног консензуса у решавању задатих проблема у процесу извођења наставе. Испитивање путем есеја - семинарског рада који се предаје у писменој форми и потом усмено презентује, важан су део наставе, а циљ је да се провере способности студента да организује и изрази властите идеје о уоченим научним и практичним проблемима. Завршни испити у оквиру појединих предмета којим се процењује стечено знање, укључује поред писања и одбране есеја и тестове са питањима која имају по 5 понуђених одговора од којих је само један тачан, а који су повезани са наставним садржајима.

 

За више информација о "Мастер академске студије физичка активност, здравље и терапија вежбањем" :

http://www.medicinasporta.med.bg.ac.rs/